DAF 600
De 600 werd het eerste productiemodel van DAF. Het succes van Daf trucks zorgde voor een goede financiële basis voor de ontwikkeling van de kleine “luxe” auto. De ontwikkeling begon in 1955. In maart 1956 werd het eerste full size model gemaakt, gevolgd door de pre-productie. Op 9 september 1956 werd de auto gepresenteerd, naast een aantal van de toekomstige concurrenten, een VW Kever, een Fiat 600 en een Loyd. Het doel van deze presentatie was om enkele reacties van een selecte groep van mensen over de nieuw ontwikkelde auto te krijgen. In 1957 werden een kleine aantal auto’s van het pre-productie model gemaakt. Zij werden vooral voor puplicitaire redenen gemaakt.
Op 7 februari 1958 werd de auto geïntroduceerd op de Auto RAI in Amsterdam . Tijdens de tentoonstelling werden 4.000 auto’s besteld. Dit aantal overtrof alle verwachtingen. De eerste productie-auto’s rolden van de lopende band op 23 maart 1959. De eerste auto’s waren beschikbaar in twee versies: de “Standaard” (standaard) en de “Luxe” (luxe). De Standaard was heel basic, alleen beschikbaar in het grijs-groen, met grijs interieur, zonder wieldoppen en met ivoor gekleurde bumpers. De meeste kopers echter kozen voor de “Luxe”, die beschikbaar was in zes kleuren. De combinatie van een wit dak en “white wall” banden was facultatief. Het interieur was donkergrijs met grijs of zwart en wit. De wieldoppen en bumpers waren chroom.
In 1960 werden enkele kleine wijzigingen aangebracht. De koplampen werden groter en de richtingaanwijzers werden onder de koplampen geplaatst. Een jaar later, na de invoering van de 750 en de Daffodil, werd de 600 opnieuw gewijzigd. De carrosserie werd even groot als die van de 750, met inbegrip van de chromen rand rond de grille. De motor werd aangepast tot die van de 750, maar met dezelfde specificaties als de vorige 600.