Volvo verwierf op 1 januari 1975 een meerderheidsbelang in DAF Car B.V. en vanaf 1 mei veranderde de naam in Volvo Car BV. Het 66 model onderging verschillende wijzigingen, vooral mbt de veiligheid waaraan Volvo zeer veel belang hecht. In augustus 1975 volgde de naamsverandering van de DAF 66. Hij werd omgedoopt naar de Volvo 66. De Variomatic kreeg een andere schakelhandel, die er vanaf nu uitzag als een “gewone” automatische transmissie. Zo moest het pookje vanaf nu om vooruit te rijden achteruit bewogen worden, om achteruit te rijden vooruit. Bij de DAF was dat precies andersom. Dit leidde nogal eens nogal eens tot kleine schades. 

De 66 Coupé variant werd uit de lijst geschrapt en kon tot eind ‘76 enkel als DAF gekocht worden.De “L” en “DL” uitvoering heeft een 1100cc motor. Sommige “DL” uitvoerigen werden voor de export wel met een 1300cc uitgevoerd. De “GL” heeft automatisch een 1300cc motor en is in feite de rechtstreekse opvolger van de DAF 66 1300 Marathon. De 3-deurs combi werd geproduceerd t/m 1979. De Volvo 66 sedan is geproduceerd  tot 1980 en op kenteken gezet tot 1982. Er zijn in totaal 113.431 stuks geproduceerd.

De technische specificaties van de V 66 komen in grote lijnen overeen met deze van de Daf 66.