30

Terwijl de 750 was eigenlijk niets meer dan een 600 met een grotere motor, werd de 30 geïntroduceerd als een luxere uitvoering. De 30, wordt opgeroepen Daffodil, was technisch hetzelfde als de 750. Het had een groter en Amerikaanse op zoek grille, die gaf de auto een ietwat boze blik. De achterlichten werden groter. Het dashboard werd gemoderniseerd, met een vierkante snelheidsmeter in plaats van een ronde.
Kleuren waarin deze auto gemaakt is.
| TECHNICAL DATA 30 | |
|---|---|
| Engine type: | 2 cylinder boxer / 4 stroke / air cooled |
| Cubic capacity: | 746 cc |
| Bore x stroke: | 85,5 x 65 mm |
| Power: | 30 hp at 4000 RPM |
| Compression ratio: | 7,1:1 |
| Clutch: | automatic centrifugal clutch in drum |
| Variomatic ratios: | 16,4:1 / 3,9:1 |
| Front brakes: | hydraulic drum |
| Rear brakes: | hydraulic drum |
| Front suspension: | independent |
| Rear suspension: | commute axle with helical spring |
| Body: | integral body and frame |
| Wheel base: | 2050 mm |
| Length x width: | 3610 mm x 1440 mm |
| Weight: | 665 kg |
| Maximum weight: | 990 kg |
| Electrical system: | 6 V |
| Tyre size: | 5.20 x 12 inch |
| Fuel tank: | 28 ltr. |
| Top speed: | 105 kph |
| Acceleration 0-80: | 20 sec. |
| Body types: | Sedan |
| Years of production: | 1961 - 1963 |
| Total production: | 23.045 |