66

Het laatste nieuwe type geproduceerd met de naam Daf is de 66. De voorkant van de auto was veranderd om het meer moderne, maar de meest belangrijke verandering was de nieuwe achteras constructie. Het was een Dion as met bladveren en een differentieel. De 66 had ook een vergulde koppeling. Het was verkrijgbaar in twee versies "Luxe" en "Super Luxe". De SL had een beter werkende bijgestaan remsysteem. In 1973 de Marathon versie verscheen met een grotere 1,300 cc motor met 57 pk. Het is herkenbaar door zijn dubbele koplampen. De auto's waar nog steeds beschikbaar na de overname door Volvo op 1 januari 1975. Het was niet tot augustus van dat jaar dat de Daf 66 is omgezet in de Volvo 66. DAF produceerde ook een speciale versie van de 66 voor het Nederlandse leger, genaamd de 66 YA. Hoewel het leek een beetje op een Jeep, het was uitgerust met standaard achterwielaandrijving, dus het ontbrak terreincapaciteiten. De YA had een 24 Volt elektrische systeem. Slechts 1.201 werden gebouwd, en tegenwoordig is het erg gewild.

Kleuren waarin deze auto gemaakt is.

TECHNICAL DATA 66
Engine type: 4 cylinder in-line / 4 stroke / water cooled
Cubic capacity: 1108cc
Bore x stroke: 70 x 72
Power: 53 hp at 5000 RPM
Compression ratio: 8,5:1
Clutch: automatic single plated centrifugal clutch
Variomatic ratios: 14,22:1 / 3,6:1
Wheel base: 2250 mm
Length x width: 3880 mm x 1540 mm
Weight: 820 kg
Maximum weight: 1.200 kg
Electrical system: 12 V
Tyre size: 135 x 14 inch
Fuel tank: 42 ltr.
Top speed: 135 kph
Acceleration 0-80: 13 sec.
Body types: Sedan, Coupé, Combi, Delivery van
Years of production: 1972 - 1975
Total production: 101.967