32
In 1965 werd de nieuwe Daffodil (32) werd ingevoerd. De hand van ontwerper Michelotti was duidelijk zichtbaar in het uiterlijk van de auto. De voor-en achterkant van de auto zijn gerezen en de grille is soberder. De ventilatie van de auto is verbeterd, zo was de besturing. En opnieuw de reeds bekende drie versies beschikbaar waren, "Standaard", "Luxe" en "Luxe Extra". In april 1966 een kleine batch van een sportieve S-versie werd geïntroduceerd, om het gebruik van de 32 als een Groupe een rallye auto te vergemakkelijken. De S-versie had een iets grotere motor (763 cc in plaats van 746 cc), een grotere carburateur en een groter luchtfilter. Deze veranderingen betekende een verbetering in de prestaties van 20%, een power nu tot 36 pk. Het was alleen geproduceerd in het wit met zwarte bekleding.
Kleuren waarin deze auto gemaakt is.
TECHNICAL DATA 32 | |
---|---|
Engine type: | 2 cylinder boxer / 4 stroke / air cooled |
Cubic capacity: | 746cc |
Bore x stroke: | 85,5 x 65 |
Power: | 22 hp at 4000 RPM |
Compression ratio: | 7,5:1 |
Clutch: | automatic centrifugal clutch in drum |
Variomatic ratios: | 16,4:1 / 3,9:1 |
Years of production: | 1965 - 1967 |
Total production: | 53.674 |
Front suspension: | independent |
Rear suspension: | commute axle with coil spring |
Body: | integral body and frame |
Wheel base: | 2050 mm |
Length x width: | 3610 mm x 1440 mm |
Weight: | 630 kg |
Maximum weight: | 960 kg |
Electrical system: | 6 V |
Tyre size: | 5.20x12" |
Fuel tank: | 32 ltr. |
Top speed: | 105 kph |
Acceleration 0-80: | 20 sec. |