600

De 600 werd het eerste productiemodel van DAF. Het succes van Daf trucks zorgde voor  een goede financiĆ«le basis voor de ontwikkeling van de kleine "luxe" auto. De ontwikkeling begon in 1955. In maart 1956 werd het eerste full size model gemaakt, gevolgd door de pre-productie. Op 9 september 1956 werd de auto gepresenteerd, naast een aantal van de toekomstige concurrenten, een VW Kever, een Fiat 600 en een Loyd. Het doel van deze presentatie was om enkele reacties van een selecte groep van mensen over de nieuw ontwikkelde auto te krijgen. In 1957 werden een kleine aantal auto's van het pre-productie model gemaakt. Zij werden vooral voor puplicitaire redenen gemaakt.

Op 7 februari 1958 werd de auto geĆÆntroduceerd op de Auto RAI in Amsterdam . Tijdens de tentoonstelling werden 4.000 auto's besteld. Dit aantal overtrof alle verwachingen. De eerste productie-auto's rolden van de lopende band op 23 maart 1959. De eerste auto's waren beschikbaar in twee versies: de "Standaard" (standaard) en de "Luxe" (luxe). De Standaard was heel basic, alleen beschikbaar in het grijs-groen, met grijs interieur, zonder wieldoppen en met ivoor gekleurde bumpers. De meeste kopers echter kozen voor de "Luxe", die beschikbaar was in zes kleuren. De combinatie van een wit dak en "white wall" banden was facultatief. Het interieur was donkergrijs met grijs of zwart en wit. De wieldoppen en bumpers waren chroom.

In 1960 werden enkele kleine wijzigingen aangebracht. De koplampen werden groter en de de richtingaanwijzers werden onder de koplampen geplaatst. Een jaar later, na de invoering van de 750 en de Daffodil, werd de 600 opnieuw gewijzigd. De carrosserie werd even groot als die van de 750, met inbegrip van de chromen rand rond de grille. De motor werd  aangepast tot die van de 750, maar met dezelfde specificaties als de vorige 600.

Kleuren waarin deze auto gemaakt is.

TECHNICAL DATA 600
Engine type: 2 cylinder boxer / 4 stroke / air cooled
Cubic capacity: 590 cc
Bore x stroke: 76 x 65 mm
Power: 22 hp at 4000 RPM
Compression ratio: 7,1:1
Clutch: automatic centrifugal clutch in drum
Variomatic ratios: 20:1 / 4,4:1
Front brakes: hydraulic drum
Rear brakes: hydraulic drum
Front suspension: independent
Rear suspension: commute axle with helical spring
Body: integral body and frame
Wheel base: 2050 mm
Length x width: 3610 mm x 1440 mm
Weight: 630 kg
Maximum weight: 960 kg
Electrical system: 6 V
Tyre size: 5.20 x 12 inch
Fuel tank: 28 ltr.
Top speed: 90 kph
Acceleration 0-80: 33 sec.
Body types: Sedan, Pick-up, Combi, Delivery van
Years of production: 1959 - 1963
Total production: 30.591