46

De 46 was de opvolger van de 44. De meest opvallende verandering is de nieuwe Dion achteras (zoals de 66) met een variomatic met een riem. Volgens Daf, de single band was alles wat nodig was om de 40 pk van de 46 te behandelen. Het was een duidelijk nadeel aan een variomatic met twee riemen: wanneer de riem brak, is volledig verloren de mogelijkheid om te rijden. De 46 was beschikbaar als "Luxe" en als "Super Luxe". De 46 was nooit erg populair vanwege de lagere vermogen en de kwetsbare enkele band Variomatic. Opmerkelijk is het feit dat de 46 werd verkocht als een Daf, zelfs na de Volvo over te nemen in 1975. Blijkbaar Volvo dacht de 46 was niet de moeite waard om de naam te dragen Volvo, zelfs toen het werd verkocht in Volvo garages.

Kleuren waarin deze auto gemaakt is.

TECHNICAL DATA 46
Engine type: 2 cylinder boxer / 4 stroke / forced air cooled
Cubic capacity: 844cc
Bore x stroke: 85,5 x 73,5 mm
Power: 40 hp at 4500 RPM
Compression ratio: 7,5:1
Clutch: automatic centrifugal clutch in drum
Variomatic ratios: 14,22:1 / 3,6:1
Wheel base: 2250 mm
Length x width: 3850 mm x 1540 mm
Weight: 765 kg
Maximum weight: 1.150 kg
Electrical system: 12 V
Tyre size: 135 x 14 inch
Fuel tank: 42 ltr.
Top speed: 123 kph
Acceleration 0-80: 18 sec.
Body types: Sedan, Combi, Delivery van
Years of production: 1974 - 1976
Total production: 32.353