44

In september 1966 een groter model werd gepresenteerd aan het publiek. Het was de 44. Deze B lichaam werd groter en het ontwerp, door de Italiaanse ontwerper Michelotti, was meer up-to-date. De 44 verscheen voor het eerst in slechts een versie. Het roestvrij stalen strips had rond de ramen, two tone interieur en ventilatieopeningen aan de linker-en rechterkant van het dashboard. Een jaar later werd de "Standaard" versie werd geïntroduceerd, maar het was nooit erg succesvol. Het eerste jaar van productie vond plaats in de fabriek in Eindhoven, maar in de zomer van 1967 werd het verplaatst naar de nieuwe fabriek in Born. De Mark II werd geïntroduceerd in augustus 1969, samen met de modernisering van de 33 en 55. Het had wat verbeteringen zoals zachter materiaal op het stuur, deurgrepen geïntegreerd in de armsteunen voor de veiligheid en de grotere koplampen. In september 1972, de 44 als de 33 ontvangen een 12 V elektrisch systeem in plaats van de 6 V. Er waren ook enkele wijzigingen, met het oog om de auto lijken op de nieuwe 66. De bumpers nu zwart rubber hoeken had, de nieuwe wielen had zwarte wieldoppen en imitatie ventilatiegaten. De laatste 44's hadden verschillende koplampen en de verdeelde deur ramen.

Kleuren waarin deze auto gemaakt is.

TECHNICAL DATA 44
Engine type: 2 cylinder boxer / 4 stroke / forced air cooled
Cubic capacity: 844cc
Bore x stroke: 85,5 x 73,5 mm
Power: 40 hp at 4500 RPM
Compression ratio: 7,5:1
Clutch: automatic centrifugal clutch in drum
Variomatic ratios: 15,44:1 / 3,87:1
Wheel base: 2250 mm
Length x width: 3850 mm x 1540 mm
Weight: 725 kg
Maximum weight: 1.070 kg
Electrical system: 6 V, from 1973 on 12 V
Tyre size: 135 x 14 inch
Fuel tank: 38 ltr.
Top speed: 123 kph
Acceleration 0-80: 15 sec.
Body types: Sedan, Combi, Delivery van
Years of production: 1966 - 1974
Total production: 167.902